Zespół Szkolno-Przedszkolny w Strykowie
-
Kartka z kalendarza
-
Kalendarium
Czwartek, 2024-10-10
Imieniny: Franciszka, Loretty
-
Statystyki
- Odwiedziny: 1313259
- Do końca roku: 82 dni
- Do wakacji: 260 dni
-
Logowanie
regulamin dyskotek
REGULAMIN DYSKOTEK SZKOLNYCH
w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Strykowie
Uchwalono na podstawie:
1) Art. 68 ust. 1 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59),
2) Statutu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Strykowie
- Zabawy szkolne są uroczystościami wynikającymi ze Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego oraz tradycji szkoły.
- Dyskoteki odbywają się w terminie wyznaczonym przez Samorząd Uczniowski.
- Informacja o dyskotece będzie ogłaszana dwa tygodnie przed planowaną dyskoteką.
- W dyskotekach mogą uczestniczyć uczniowie, którzy:
a) do dwóch dni przed terminem dyskoteki dostarczyli pisemnązgodę rodziców na udział w imprezie – do wychowawcy klasy,
b) mają zgodę wychowawcy na udział w dyskotece – brak kar ograniczających prawo uczestnictwa w zabawach szkolnych,
- Zgoda rodziców na udział w dyskotece powinna zawierać imię i nazwisko ucznia, datę, godziny trwania dyskoteki oraz podpis rodzica.
- Wychowawca klasy na dwa dni przed terminem dyskoteki:
a) sporządza listę osób, które mają prawo uczestniczyć w imprezie, wyznacza osobę do sprzątania po dyskotece,
b) zgłoszenie dostarcza opiekunowi Samorządu Uczniowskiego.
- Dyrektor szkoły, po sprawdzeniu dokumentacji związanej z organizacją dyskoteki, wyraża zgodę lub odmawia.
- W przypadku braku wystarczającej liczby opiekunów dyskoteka może zostać odwołana.
- Opiekę podczas dyskotek sprawują nauczycielewedług przyjętego harmonogramu, rodzice oraz opiekunowie Samorządu Uczniowskiego.
- O zamiarze zorganizowania dyskoteki szkolnej dyrekcja szkoły z odpowiednim wyprzedzeniem zawiadamia telefonicznie posterunek policji, podając termin i czas zabawy.
- Z ważnej przyczyny dyrekcja szkoły może odwołać planowaną dyskotekę (np. żałoba, zagrożenie bezpieczeństwa itp.).
- Za prowadzenie dyskoteki odpowiedzialne są osoby wyznaczone przez dyrektora szkoły.
- Dyżurujący nauczyciel jest zobowiązany do terminowego objęcia dyżuru w miejscu wskazanym przez organizatora dyskoteki i do aktywnegodziałania na rzecz respektowania regulaminu oraz czynnej troski o bezpieczeństwo uczniów.
- Podczas pełnienia dyżuru każdy nauczyciel sprawuje opiekę nad osobami znajdującymi się w miejscu jego dyżuru.
- Organizator lub osoba przez niego upoważniona, w uzgodnieniu z dyrekcją, kontroluje wejście do szkoły osób, które uzyskały pozwolenie rodziców i wychowawcy na udział w dyskotece.
- Każda klasa uczestnicząca w dyskotece zobowiązana jest do wyznaczenia przedstawiciela do sprzątania pomieszczenia po dyskotece.
- Podczas dyskotek należy dbać o porządek i odpowiednie zachowanie.
- Obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów oraz posiadania lub spożywania napojów alkoholowych, zażywania środków odurzających czy wspomagaczy.
- Złamanie tego zakazu spowoduje przerwanie dyskoteki i opiekunowie Samorządu Uczniowskiego przeprowadzą apel wychowawczy do skończenia dyskoteki.
- W czasie dyskoteki zakazane są niebezpieczne zabawy oraz zachowania zagrażające bezpieczeństwu uczestników imprezy (m.in. wchodzenie na stoły, krzesła lub inne elementy wyposażenia, zaczepki, bójki, wymuszenia).
- Zakazuje się wnoszenia na teren szkoły/ sali gimnastycznej przedmiotów niebezpiecznych.
- W czasie dyskoteki uczniowie nie mają prawa przebywać poza miejscem organizowanej dyskoteki (budynek sali gimnastycznej).
- Uczeń biorący udział w dyskotece nie może opuszczać budynku w trakcie jej trwania oraz może korzystać tylko z wyznaczonych pomieszczeń.
- Opiekunowie i uczniowie mają obowiązek informowania dyrektora o niewłaściwym zachowaniu uczniów podczas szkolnych dyskotek – każde takie zachowanie będzie karane zgodnie z zapisami w Statucie Szkoły.
- Uczniowie nieprzestrzegający postanowień niniejszego regulaminu, Regulaminu Uczniowskiego lub Statutu Szkoły zostają skierowani do dyrektora, który powiadamia o tym pedagoga oraz informuje rodziców.
- Uczestnika dyskoteki usuniętego za nieprzestrzeganie tego regulaminu muszą osobiście odebrać rodzice lub opiekunowie prawni.
- W przypadku podejrzenia o posiadanie niebezpiecznych przedmiotów lub środków niedozwolonych informuje się o tym fakcie rodziców lub policję. W tym przypadku rodzic jest zobowiązany zgłosić się niezwłocznie w szkole.
- W sytuacji naruszenia porządku, który nosi znamiona przestępstwa, dyrekcja szkoły ma obowiązek poinformować o tym policję.
- Straty materialne wynikłe podczas dyskotek pokrywane są przez rodziców sprawców zdarzenia po rozmowie z dyrektorem szkoły.
- Uczniowie nie mogą opuszczać dyskoteki przed jej skończeniem, chyba że posiadają pisemną zgodę od rodziców.
- Z dyskotek i imprez szkolnych uczniowie są odbierani przez rodziców. Wyjątek stanowi wcześniejsze podpisanie zgody rodzica na samodzielny powrót dziecka do domu.
- Za pozostawienie w czystości obiektu szkolnego odpowiedzialni są pracownicy obsługi i organizatorzy dyskoteki.
- Rodzice organizują bezpieczny odbiór dzieci ze szkoły/ sali gimnastycznej po dyskotece.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
- Wychowawcy klas są zobowiązani do zapoznania uczniów z regulaminem, a uczniowie – potwierdzenia własnoręcznym podpisem przyjęcia go do wiadomości.
- Niestosowanie się do regulaminu spowoduje natychmiastowe konsekwencje przewidziane szkolnym regulaminem kar i nagród.
- Zmian w niniejszym regulaminie można dokonać na wniosek dyrektora szkoły, Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców, Samorządu Uczniowskiego na początku roku szkolnego.
Podstawa prawna
Ustawa z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59) - art. 69 ust. 7 - art. 68 ust. 1.