Zespół Szkolno-Przedszkolny w Strykowie
-
Kartka z kalendarza
-
Kalendarium
Sobota, 2023-01-28
Imieniny: Agnieszki, Kariny
-
Statystyki
- Odwiedziny: 663849
- Do końca roku: 337 dni
- Do wakacji: 146 dni
-
Logowanie
Pedagog
„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.”
Janusz Korczak
Silvija Iwanow – psychopedagog, tutor, trener TUS
Godziny pracy:
Silvija Iwanow
|
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
10:00 - 15:00
|
09:30 - 13:30
|
08:00 - 13:30 |
09:00 - 12:30
|
10:00 - 14:00 |
Konsultacje dla Rodziców i uczniów - poniedziałek 15:00 - 16:00
Nie taki pedagog straszny jak go malują! czyli ….do czego (komu) służy pedagog szkolny?
GŁÓWNYM PARTNEREM W MOJEJ PRACY JEST UCZEŃ.
DO PEDAGOGA SZKOLNEGO MOŻE PRZYJŚĆ KAŻDY, KTO MA JAKIŚ KŁOPOT, A NIE POTRAFI SOBIE Z NIM SAMODZIELNIE PORADZIĆ.
Zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy :
ü Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny
ü Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
ü Masz problemy rodzinne
ü Znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
ü Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
ü Chciałbyś pomóc innym, lecz nie wiesz, w jaki sposób
ü Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
ü Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić
Rodzice uczniów mogą oczekiwać pomocy w rozwiązaniu sytuacji problemowej, dotyczącej ich dziecka, a mianowicie:
ü trudności w nauce bądź niepowodzenia szkolne dziecka
ü problemy z zachowaniem dziecka (zmiany zachowania dziecka, problemy dziecka z rówieśnikami);
ü uzyskania informacji o dalszej ścieżce edukacyjno – zawodowej dla swojego dziecka.
Nauczyciele mogą oczekiwać:
ü pomocy w zdiagnozowaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych uczniów;
ü analizy opinii o uczniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej;
ü wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego i profilaktycznego (m.in. organizowanie imprez profilaktycznych, zajęcia wychowawcze z młodzieżą, realizowanie wybranych programów profilaktycznych, zajęcia dotyczące wyboru przyszłej szkoły i zawodu);
ü wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów (np. indywidualnych rozmów z uczniami, rodzicami uczniów sprawiającymi różnego rodzaju problemy wychowawcze).
Czego masz prawo oczekiwać decydując się na rozmowę z pedagogiem szkolnym?
Całkowitej dyskrecji, wszystko o czym powiesz zostanie na zawsze Twoje, nawet jeżeli czasem pedagog będzie cię namawiał do poszerzenia grona wtajemniczonych to decyzja będzie i tak należała tylko do Ciebie. Życzliwej uwagi, niezależnie od tego z jaką sprawą zwrócisz się do pedagoga. Zostaniesz bardzo uważnie wysłuchana/y.
W RAMACH SWOJEJ PRACY PEDAGOG SZKOLNY WSPÓŁPRACUJE Z TAKIMI PLACÓWKAMI WSPIERAJĄCYMI PROCES DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZY SZKOŁY, JAK:
ü Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
ü Miejski i Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej
ü Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ü Komenda Powiatowa Policją
ü Sąd Rejonowy – III Wydziałem Rodzinnym i Nieletnich
ü Pedagogami z innych szkół
oraz:
Rodzicami.
Nauczycielami
Nauczycielami i pracownikami innych szkół.
Poradniami Specjalistycznymi.
Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
Kontaktować mogą się Państwo ze mną za pomocą dziennika elektronicznego, poczty elektronicznej: psychopedagog@autograf.pl
lub skype: psychopedagog@autograf.pl
Zadania pedagoga szkolnego
ü Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
ü Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
ü Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
ü Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli.
ü Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach.
ü Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli, w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy,
ü Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
ü Diagnozowaniu środowiska ucznia.
ü Rozpoznawaniu potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianiu ich zaspokojenia.
ü Rozpoznawaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych,
Wspieraniu ucznia z wybitnymi uzdolnieniami.
ü Organizowaniu różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
ü Podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki.
ü Prowadzeniu edukacji pro zdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów, nauczycieli i rodziców.
ü Wspieraniu uczniów metodami aktywnymi, w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej oraz udzielaniu informacji w tym zakresie.
ü Wspieraniu nauczycieli w organizowaniu wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu.
ü Wspieraniu nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szansę edukacyjne ucznia.
ü Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
ü Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
ü Współorganizowanie zajęć dydaktycznych prowadzonych przez nauczycieli dla uczniów niepełnosprawnych.
ü Udzielania różnych form pomocy pedagogicznej uczniom realizującym indywidualny program lub tok nauki.
ü Koordynacji prac z zakresu orientacji zawodowej.
ü Organizacja nauczania indywidualnego i pomocy rodzinom zastępczym.
ü Działania na rzecz zorganizowanej opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej
ü Zajęcia integracyjne
ü Zajęcia profilaktyczne (dotyczące nikotynizmu, alkoholizmu, narkomanii, )
ü Zajęcia wychowawczo-edukacyjne (m.in. zajęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej, rozpoznawania i wyrażania uczuć, tolerancji, agresji, przemocy, konfliktów w grupie i sposobów ich rozwiązywania, radzenia sobie ze stresem, empatii, czyli wyzbywania się zachowań egoistycznych, konformizmu i nonkonformizmu, pogłębiania samoświadomości, rozwoju osobistego i poczucia własnej wartości oraz zajęcia związane z wyborem dalszego kształcenia),
ü Specjalistyczne zajęcia (grupowe lub indywidualne) o charakterze terapeutycznym,
ü Porady dla uczniów,
ü Porady, konsultacje dla rodziców,
ü Porady i konsultacje dla nauczycieli.
ü Udzielaniu nauczycielom pomocy w dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych przez nich programów nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
ü Wspieranie Rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,
ü Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli,
ü Podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.