Zespół Szkolno-Przedszkolny w Strykowie


  • Kartka z kalendarza


  • Kalendarium

    Poniedziałek, 2024-04-29

    Imieniny: Hugona, Piotra


  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1062262
    • Do końca roku: 246 dni
    • Do wakacji: 53 dni

Podsumowanie działań pedagoga - I semestr 2020/2021

Praca pedagoga szkolnego obejmuje koordynowanie udzielanej w placówce pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

W I semestrze roku szkolnego 2020/2021 przeprowadzono następujące warsztaty z uczniami:

W klasach 7a, 7b i 8 warsztaty profilaktyczne z zakresu ochrony wizerunku i danych osobowych w Internecie, którego celem było wskazanie na zagrożenia związane z nierozważnym korzystaniem z sieci.

W klasie 5 przeprowadzono pogadankę dotyczącą przezywania i niekoleżeńskiego zachowania, natomiast w klasie 3 dotyczącą konfliktów wewnątrz grupy.

Klasa 0: „W co gram? Bezpieczeństwo w Internecie”, „Zrozumieć emocje”, „Wilk i siedem koźlątek – jestem bezpieczny”.

Klasa 1, 2 i 3: „Poznawanie i analiza współczesnych zagrożeń. Bezpieczeństwo w Internecie”, „Skuteczna komunikacja i radzenie sobie z krytyką”

Klasa 2 dodatkowo „Umiejętność mówienia Nie”

Klasy 4, 5, 6, 7a i 7b: „Jak skutecznie uczyć się w domu”

Klasa 8: „Stres w życiu człowieka i sposoby radzenia sobie z nim”

Przeprowadzono warsztaty online dla Rodziców – „Kiedy dziecko nie chce się uczyć – jak motywować i zachęcać dzieci do nauki”

W pierwszym semestrze założono dla każdego z uczniów będących beneficjentami pomocy psychologiczno – pedagogicznej indywidualnych teczek, sporządzono kolejne arkusze pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pomoc ta była udzielana w formie: zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, zajęć korekcyjno – kompensacyjnych, zajęć specjalistycznych logopedycznych i resocjalizacyjnych, zajęć rozwijających uzdolnienia, oraz zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno- społeczne.

Przeanalizowano Program Wychowawczo – Profilaktyczny szkoły, w oparciu o wnioski i po konsultacjach z nauczycielami, uczniami i rodzicami opracowano program na rok bieżący. Opracowano Szkolny Program Doradztwa Zawodowego, z uwzględnieniem działań z zakresu doradztwa w klasach 1-3, 4-6 oraz rozbiciu na szczegółowe zagadnienia w klasie siódmej i ósmej. Opracowano plan pracy Zespołu ds. Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej, ewaluację udzielanej pomocy w roku ubiegłym oraz procedury udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w okresie pandemii covid-19, a także Procedury Nauczania Indywidualnego  Indywidualnego Rocznego Przygotowania Przedszkolnego obowiązujących w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Strykowie.

W ramach poradnictwa i konsultacji prowadzonych dla wychowawców, nauczycieli oraz innych pracowników pedagogicznych szkoły, utrzymywano z ww. stały kontakt. Diagnozowano wspólnie przyczyny niepowodzeń szkolnych, ale także wspierano ucznia zdolnego, szukano najwłaściwszych dla uczniów rozwiązań i propozycji działań w przełamywaniu trudności w uczeniu się. Pomagano w pracy z uczniami wykazującymi pierwsze symptomy trudności wychowawczych, analizowano działania podejmowane w stosunku do uczniów sprawiających problemy wychowawcze i emocjonalne. Udzielano porad z zakresu psychopedagogiki, komunikacji, profilaktyki uzależnień. Poruszano tematykę związaną z sytuacją społeczną, materialną oraz środowiskową uczniów. W ciągu całego semestru przeprowadzono ponad 100 konsultacji obejmujących powyższe zagadnienia. Prowadzono konsultacje dotyczące bezpieczeństwa podczas pandemii, poszukiwano i wskazywano alternatywnych sposobów realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych