Zespół Szkolno-Przedszkolny w Strykowie
-
Kartka z kalendarza
-
Kalendarium
Poniedziałek, 2025-11-17
Imieniny: Grzegorza, Salomei
-
Statystyki
- Odwiedziny: 1900710
- Do końca roku: 44 dni
- Do wakacji: 221 dni
-
Logowanie
Innowacja - język polski "Z frazeologią za pan brat"
Z frazeologią za pan brat
Innowacja programowo – metodyczna realizowana w roku szkolnym 2025/26
w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Strykowie
Tytuł innowacji: „Z frazeologią za pan brat – wzbogacamy język wypowiedzi.”
Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Strykowie
Osoby realizujące:
Natalia Hamrol, Agnieszka Słomska, Magdalena Kalemba- Borowczak
- Rodzaj innowacji: programowo-metodyczna.
- Adresaci innowacji: uczniowie klas IV-VIII:
- Zajęcia edukacyjne, które obejmuje innowacja: obowiązkowe lekcje języka polskiego.
- Czas realizacji innowacji: 22.09.2025 – 29.05.2026
- Motywacja wprowadzenia innowacji:
Innowacja Z frazeologią za pan brat ma pomóc we wzbogaceniu i urozmaiceniu języka wypowiedzi ustnych i pisemnych uczniów. Znajomość frazeologizmów ułatwi uczniom rozumienie tekstów literackich.
- Założenia innowacji:
Cele główne:
- wzbogacanie języka wypowiedzi uczniów,
- zachęcanie i motywowanie uczniów do refleksji nad językiem wypowiedzi,
- motywowanie uczniów do korzystania ze słowników.
Cele szczegółowe:
- rozwijanie umiejętności rozumienia znaczeń przenośnych jakie niosą ze sobą związki frazeologiczne,
- wykorzystywanie przez uczniów poznanych związków frazeologicznych w wypowiedziach ustnych i pisemnych,
- rozwijanie kompetencji w zakresie rozumienia tekstów literackich,
- uatrakcyjnienie lekcji języka polskiego,
- pogłębianie zainteresowania przedmiotem.
- Harmonogram realizacji innowacji:
|
L.P. |
Zakres działania |
Termin |
|
1. |
Zapoznanie uczniów z tematem i zakresem innowacji. |
22.09.2025 |
|
2. |
Systematyczne umieszczanie na gazetce szkolnej związków frazeologicznych i sprawdzenie ich zrozumienia przez uczniów na lekcjach języka polskiego. Kształcenie umiejętności użycia danego frazeologizmu adekwatnie do sytuacji. |
co tydzień |
- Spodziewane korzyści z wprowadzenia innowacji:
Oczekiwane efekty dla ucznia:
- wzbogacenie języka wypowiedzi ustnych i pisemnych,
- zwiększona motywacja do uczenia się zagadnień z zakresu języka polskiego,
- lepsze rozumienie poznawanych tekstów literackich,
- rozwinięcie aktywności uczniów w zakresie używania frazeologizmów,
- atrakcyjniejsze lekcje języka polskiego.
Oczekiwane efekty dla szkoły:
- podnoszenie jakości pracy szkoły,
- wzbogacanie oferty edukacyjnej szkoły,
- zwiększenie atrakcyjności prowadzonych lekcji.
- Ewaluacja innowacji:
W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel przeprowadzi ankietę wśród uczniów, by poznać ich opinie na temat wprowadzonej innowacji pedagogicznej. Pod koniec maja uczniowie rozwiążą test sprawdzający stopień znajomości związków frazeologicznych zaproponowanych w ramach innowacji oraz umiejętność wykorzystania poznanych frazeologizmów w konkretnych sytuacjach. Szczegółowa analiza wyników ankiety oraz testu pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów.
Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji tej innowacji. Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz przedstawione dyrektorowi szkoły oraz nauczycielom w czasie podsumowującego posiedzenia Rady Pedagogicznej w czerwcu 2026 roku.